„Ceea ce a fost la început doar inițiativa unui grup restrâns tinde să se generalizeze, ca bună practică, la nivelul întregului sistem educațional românesc”. 10 ani de „Fizica Altfel”

By | 10 ani Fizica Altfel, Noutăți

„În anul 2013, când am intrat în contact cu echipa proiectului „Fizica Altfel” nu știam nimic despre predarea prin investigație. Eram, însă, în căutarea unei metode de predare care să schimbe tiparul orelor pe care le desfășuram și care să revitalizeze interesul elevilor mei pentru studiul fizicii. Deși proiectul era încă la începuturile sale, am văzut în el o șansă care venea în întâmpinarea interesului meu de formare. Faptul că proiectul se născuse din dorința și din inițiativa unor profesori care, la fel ca și mine, erau în căutarea unei soluții pentru problemele observate în învățarea științelor, m-a făcut să îmi doresc să ader la echipa de proiect și să mă implic în problematica predării prin investigație”, povestește profesoara de fizică Gabriela Deliu, unul dintre oamenii care au contribuit semnificativ la evoluția proiectului „Fizica Altfel”. 

Read More

Viorel Panaite: „Oportunitatea de a colabora, bucuria de a depune efort colectiv pentru a-i pregăti mai bine pe elevi pentru viață a dat acestor profesori sentimentul că munca lor contează”. 10 ani de de „Fizica Altfel”

By | 10 ani Fizica Altfel, Noutăți

Început în urmă cu 10 ani, programul „Fizica Altfel” a presupus o schimbare semnificativă de mentalitate din partea profesorilor, care, în ciuda reflexelor de predare dezvoltate în ani, au trebuit să își schimbe abordarea la clasă și să folosească metoda investigației în predarea fizicii. Pentru a putea face acest lucru, fiecare profesor a trecut printr-un proces de formare, în care un rol esențial l-a avut Viorel Panaite, managing partner al Human Invest și membru în Consiliul Director al CEAE

Read More

„Sentimentul de mulțumire pe care îl creează predarea prin investigație e format dintr-o mulțime de mici realizări culese zilnic în interacțiunea cu elevii”. 10 ani de „Fizica Altfel”

By | 10 ani Fizica Altfel, Noutăți

„În urmă cu 10 ani, idea predării prin investigație părea o utopie. Profesorii nu aveau competențe în acest sens, programele de fizică erau mult prea încărcate, laboratoarele de fizică inexistente sau foarte prost dotate. Proiectul ”Fizica Altfel” era mai degrabă un vis frumos și îndepărtat, cu puține șanse de realizare”, spune profesoara Daniela Țepeș, unul dintre primii formatori în programul „Fizica Altfel” și unul din oamenii care au făcut „visul” posibil.

Read More

10 ani de „Fizica Altfel”. Roxana Vitan, președinte RAF: „Predarea științelor într-un mod atractiv este esențială pentru formarea talentului de care societatea are nevoie”

By | 10 ani Fizica Altfel, Noutăți

În urmă cu 10 ani, Romanian American Foundation începea să susțină „Fizica Altfel” un proiect care avea să reformeze felul în care sunt predate științele în România. Susținerea constantă acordată de RAF Centrului de Evaluare și Analize Educaționale a pus în mișcare și alimentat un mecanism al schimbării în sistemul de educație.

Read More

Truse experimentale de fizică, chimie și biologie vor ajunge în școlile din România prin PNRR. Un progres important în predarea științelor exacte

By | Noutăți

Când am început proiectul „Fizica Altfel” și mai apoi proiectul „Chimia Altfel” care au introdus metoda investigației în școlile din România, am pus accent atât în cursurile de formare cât și în ghidurile metodologice pe experimentele ce puteau fi realizate cu materiale „la îndemână”.

Read More

Căutăm COORDONATOR FUNDRAISING

By | Noutăți

Centrul de Evaluare şi Analize Educaţionale anunță începerea procesului de selecție pentru ocuparea unui post de COORDONATOR FUNDRAISING.

În calitate de coordonator fundraising vei contribui la găsirea de finanțări atât pentru proiectele organizației aflate în implementare (de exemplu, derularea de cursuri de formare), cât și pentru dezvoltarea unor proiecte noi.  Vei avea șansa de a lucra cu o echipă care se ocupă de unele dintre cele mai provocatoare și de impact proiecte din zona educației. Într-unul din acestea, Fizica altfel, au fost deja formați peste 2.300 de profesori să predea fizica în cu totul alt mod (peste jumătate din numărul total de profesori); mai multe detalii găsești aici și aici.

Trimite-ne candidatura ta până pe 31 martie, pe adresa contact@ceae.ro  Află mai multe aici.

Harta schimbării. Câți profesori de fizică au fost pregătiți pentru a preda „altfel” în România

By | Blog, Noutăți

În urmă cu șapte ani, membrii echipei din cadrul Centrului de Evaluare și Analize Educaționale au început să reformeze felul în care este predată fizică, considerată până atunci o materie „grea” și „plictisitoare” în școlile din România. Am introdus atunci o metodă nouă în țara noastră, învățarea prin investigație, care le permite copiilor să găsească singuri explicațiile pentru fenomene și le dezvoltă gândirea critică, atenția, capacitatea de a lua decizii, de a lucra în echipă, de a-și evalua singuri rezultatele muncii și de a le îmbunătăți. Am mers din județ în județ și din școală în școală și am reușit să formăm pentru a preda într-un nou stil aproximativ 1.900 de profesori de fizică din toată țara.  Câţiva ani a fost implicată în acest demers şi Societatea Română de Fizică . 

Cu fiecare profesor pregătit am deschis un univers nou de posibilități pentru mii și mii de elevi, care au șansa la o educație științifică mai bună pentru că dascălii știu cum să facă noțiunile atractive, cum să îi motiveze și încurajeze. Cu fiecare om la care am ajuns am construit o rețea a schimbării care este într-o continuă creștere și într-un continuu proces de îmbunătățire. Prin programul „Fizica Altfel”, inițiat cu sprijinul Romanian-American Foundation, ne-am propus să creăm comunități de profesori care să discute deschis despre provocările specifice pe care le întâmpină în procesul de predare, să caute soluții, să vorbească despre metode care și-au dovedit eficiența.

Read More

CEAE face un nou pas în formarea profesorilor de științe

By | Noutăți

Schimbarea sistemului de învățământ continuă!

Testele internaționale arată că în jur 40% dintre elevii români de 15 ani nu dețin abilități de bază care să le permită să înțeleagă un text sau să își explice un fenomen din lumea înconjurătoare.

Mai exact, elevii știu să citească, să scrie și să calculeze, însă nu înțeleg ideile principale dintr-un text simplu sau nu înțeleg fenomene fizice banale pe care le văd în jur.

Read More

Selecție manager de proiect

By | Noutăți

Centrul de Evaluare şi Analize Educaţionale anunță începerea procesului de selecție pentru ocuparea unui post de MANAGER DE PROIECT.

În calitate de manager de proiect vei contribui atât la derularea proiectelor organizației aflate în implementare, cât și la dezvoltarea altora noi.  Vei avea șansa de a lucra cu o echipă care se ocupă de unele dintre cele mai provocatoare și de impact proiecte din zona educației. Într-unul din acestea, au fost deja formați peste 1.800 de profesori să predea altfel fizica la școală (aproape 40% din numărul total de profesori); mai multe detalii găsești aici și aici. Ne-am propus ca abordarea propusă de noi să ajungă la toţi profesorii de fizică. Mai mult, intenţionăm să extindem abordarea și la alte științe exacte (proces început deja la chimie, unde am pregătit peste 100 de profesori). Dincolo de derularea de proiecte la firul ierbii, suntem interesaţi şi de politici publice.

 

Trimite-ne candidatura ta până pe 15 aprilie, pe adresa contact@ceae.ro Află mai multe aici.