Investigăm și înțelegem fizica

Finanțator: Fundația Vodafone România

Durata de implementare a programului: 10 luni (1 aprilie 2021 – 30 noiembrie 2022)

Scopul programului:

Învățarea on-line respectiv cea în format hibrid din ultimul an școlar au evidențiat lipsa unor resurse educaționale interactive pentru predarea la clasă. În acest context, a devenit prioritară realizarea de resurse educaționale on-line pentru profesorii din comunitatea Fizica Altfel, care predau fizica prin investigație. Mai mult, odată realizate, aceste resurse pot fi folosite nu doar în timpul lecțiilor la distanță, ci și în sala de clasă.

Principalele resurse dezvoltate în cadrul proiectului sunt fișele de lucru dinamice pentru gimnaziu. Acestea pot fi găsite pe site-ul www.fizicaaltfel.ro

Colaboratori: Fizichim

Obiective:
1

2

Crearea a două categorii de resurse:
(a) fișe de lucru în format digital: Din cele 400 de fișe de lucru folosite în acest moment în programul “Fizica Altfel”, vor fi digitalizate 90 de fișe pentru gimnaziu, care vor fi disponibile sub formă de conținut digital interactiv și colaborativ. Ele vor fi folosite atât pentru a stimula interesul elevii pentru tema predată - atât în timpul orelor în care profesorii folosesc metoda investigației, cât și ca teme pentru acasă.

(b) experimente filmate: Se vor realiza 60 de experimente filmate. Acestea vor fi însoțite de sarcini de lucru sau vor putea fi incluse în fișele de lucru digitalizate. Materialele video vor fi disponibile și pentru descărcarea liberă împreună cu celelalte resurse și vor fi postate și pe un canal de YouTube.

3

Crearea unui registru (găzduit în spațiul web al proiectului) care va cuprinde planuri de lecții on-line realizate în ultimele luni de profesorii cu experiență din cadrul programului “Fizica Altfel”. Acest registru va constitui o sursă de bune practici pentru cadrele didactice. Prezentate sub formă de fișiere statice, planurile de lecții le sunt utile profesorilor, pentru că le arată cum se integrează într-o lecție un experiment filmat, respectiv o activitate în grup cu elevii, folosind o fișă de lucru interactivă sau alte instrumente digitale: simulatoare de experimente, aplicații de prelucrare a datelor sau de vizualizare de grafice. Nu în ultimul rând, având un plan al unei lecții on-line, profesorul poate învăța să își gestioneze mai bine timpul, respectiv să asigure un bun management al clasei de elevi (mai ales dacă aceștia lucrează colaborativ în grupe). Pentru început, vor fi încărcate 10 planuri de lecții.

Activități

  • Realizarea fișelor de lucru
  • Realizarea experimentelor filmate
  • Realizarea planurilor de lecție
  • Digitalizarea fișelor de lucru
  • Dezvoltarea site-ului de prezentare și încărcarea conținutului
  • Realizarea de webinarii cu profesorii pentru utilizarea fișelor de lucru interactive
  • Realizarea de instrucțiuni pentru utilizarea fișelor de lucru interactive

Beneficiari

1000
Profesori de fizică de gimnaziu
200000
Elevi de gimnaziu

Proiectul este finanțat de: