Detalii despre proiect
Necesitatea proiectului:
Proiectul oferă soluții pentru următoarele aspecte ale sistemului de educație din România:
1
scăderea interesului elevilor pentru științele exacte, inclusiv pentru chimie. Această scădere este determinată de modul abstract și, de multe ori, discursiv de predare a chimiei/ științelor exacte, de faptul că profesorii nu au acces la cursuri care să le prezinte metode moderne de predare – învățare, programa foarte încărcată pe care trebuie să o parcurgă elevii la clasă. Scăderea interesului elevilor pentru științe exacte se adaugă unei probleme poate chiar mai grave – scăderea motivației acestora de a veni la școală (elevii români au cea mai scăzută motivație dintre țările UE).2
gradul scăzut de alfabetizare științifică a elevilor. Astfel, la testele PISA din 2015, 38,6% dintre elevii de 15 ani nu erau alfabetizați științific.3
lipsa legăturii între competențele/ abilitățile pe care le formează școala și cele necesare pe piața muncii.