Ministerul Educației îi încurajează pe profesorii de fizică să predea fizica prin metoda investigației, folosită în cadrul proiectului „Fizica Altfel”

By | Noutăți

home-slide1

Ministerul Educației a adresat marți profesorilor de fizică din România o scrisoare metodică prin care aceștia sunt încurajați să predea fizica prin metoda investigației.

„În vederea promovării unui demers didactic modern, Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice pune la dispoziția profesorilor care predau fizică și a tuturor persoanelor interesate o nouă abordare, dezvoltată în ultimii 5 ani în cadrul programului „Fizica altfel”, derulat de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale şi Societatea Română de Fizică.

Read More

Selecție Fundraising Coordinator

By | Noutăți

 

IMG_8693

Centrul de Evaluare şi Analize Educaţionale anunță selecția pentru ocuparea unui post de FUNDRAISING COORDINATOR.

În calitate de Fundraising Coordinator vei contribui la dezvoltarea și implementarea strategiei de fundraising a organizației. Vei avea șansa de a lucra cu o echipă care se ocupă de unele dintre cele mai provocatoare și de impact proiecte din zona educației. Într-unul din acestea, au fost deja formați peste 1.400 de profesori să predea altfel fizica la școală (mai multe detalii găsești aici). Vei putea intra în contact cu persoane din mediul de business și cel non-guvernamental. De asemenea, vei avea ocazia de a te dezvolta profesional și personal.
Trimite-ne candidatura ta până pe 5 septembrie, pe adresa contact@ceae.ro  Află mai multe aici:

Leadership si inovatie in scolile din Romania – workshop pentru comisiile metodice de fizica din Bistrita Nasaud

By | Noutăți

Schimbarea de mentalitate a profesorilor si repozitionarea lor de la autoritate-unica, la facilitator al experientei de invatare a elevilor sunt pasi esentiali in procesul de transformare a educatiei. Sunt multi profesori care se disting deja si reprezinta noul profil al profesorului. Sunt fermi cu structurile pedagogice pe care le folosesc, sunt fermi cu asteptarile de comportament pe care le au de la elevi, dar au renuntat la statura inabordabila de la catedra. Profesorii buni sunt si lideri buni. Profesorii apreciati azi sunt cei care investesc energie sa acumuleze cunostinte si sa deprinda abilitati prin care sa faciliteze experientele de invatare ale elevilor. Profesorii buni invata sa aiba conversatii cu elevii lor si sa le asculte opiniile, invata sa construiasca procese care sa structureze apetitul natural al elevilor pentru invatare.

Workshop-ul “Leadership si inovatie in scolile din Romania” organizat de Centrul de Evaluare si Analize Educationale (CEAE) si Human Invest urmareste sa sprijine responsabilii de comisii metodice de fizica din judetul Bistrita-Nasaud, punandu-le acestora la dispozitie metode practice prin care sa faciliteze intalnirile de lucru cu profesorii din comisiile pe care le conduc. Transformand tot mai mult spiritul, natura si procesele de lucru ale comisiei, profesorii pot crea si la clasa povestile care sa aduca elevilor un apetit tot mai mare pentru invatare, sa le cultive si mai mult creativitatea si curiozitate. Rolul scolii este cel de a incuraja imaginatia si creativitatea elevilor, de a le oferi acestora o educatie bazata pe descoperire. Inceput cu mai mult de 4 ani in urma, proiectul “Invatarea fizicii prin investigatie” este o inovatie majora pentru intregul sistem de educatie formala din Romania, frecvent numit si prezentat de catre oficiali de la Ministerul Educatiei ca fiind un exemplu de reforma de calitate in cadrul sistemului educational din Romania.

Data: 08 – 09 ianuarie

Facilitatori: Cristian Hatu (CEAE), Viorel Panaite (Human Invest), Adela Iepure (Human Invest)

Parteneri: RAF http://www.rafonline.org/, BRD: https://www.brd.ro/

Învățarea prin investigație

By | Noutăți

Începând din anul 2016, învățarea prin investigație (IBL) va fi inclusă în programa examenelor de titularizare și definitivat pentru disciplina fizică. Această propunere a fost completată cu o listă de lucrări în limba română care prezintă elemente didactice ale învățării prin investigație.