42% dintre elevii de 15 ani sunt analfabeţi funcţional; nu pot înţelege un text chiar dacă pot să îl citească, nu pot face raţionamente elementare, nu pot explica fenomene simple.

Pentru un copil care, până la vârsta de 15 ani, a acumulat atâtea lacune încât matematica e de neînţeles, româna un fel de limbă străină, istoria o înșiruire de date fără sens, școala devine o scenă a neputinţei care se repetă în buclă, zi după zi. Poate unii îl consideră prea puţin înzestrat intelectual, prea leneș, prea ignorant de nu a putut să înveţe carte. Vedem ce a ajuns astăzi, după opt ani de școală în care nu a fost învăţat să înveţe cu adevărat, în care nimeni nu i-a deschis orizontul, nu l-a provocat să descopere, nu i-a dat încredere în propriile forţe.

Reacţia în faţa neputinţei este diferită pentru fiecare copil în parte: unii devin sfidători și cinici, alţii agresivi, alţii se fac pe zi ce trece mai mici și mai umili, multora începe să nu le mai pese. În absolut toţi se stinge ceva: dorinţă, curiozitate, inteligenţă, iar copiii încetează, de fapt, să mai crească, să mai evolueze. Sunt în pericol să ajungă să joace întreaga lor viaţă roluri mici, în care nu-și vor putea împlini potenţialul și nu vor putea să ofere valoare. Este un scenariu sumbru și pentru ei, și pentru România.

Din 2015, Centrul de Evaluare și Analize Educaţionale promovează, prin proiectele sale, educaţia de calitate în școlile de stat din România, formând și sprijinind profesorii să utilizeze metode moderne în activităţile de la clasă. Dar ca să ajungem la toţi profesorii, avem nevoie și de ajutorul tău.
Direcţionând până la 20% din impozitul pe profit al companiei tale, contribui și tu la un viitor mai bun pentru copiii noștri, ai tuturor. Aceștia au dreptul la servicii educaţionale de calitate, nu (ne)șansa să devină analfabeţi funcţional.

Investiţia ta aduce calitate în educaţia copiilor noștri.
Îți mulțumim!