Actorul Marius Manole: „Haideți să ajutăm la formarea unor profesori care să-și facă elevii să iubească școala!”

By September 11, 2019Blog

Cu toții am avut în școală un profesor care a știut să ne motiveze și să ne inspire și căruia i-am promis în gând că o să reușim, spune actorul Marius Manole. Iar copiii merită la catedră mai mulți oameni care să le trezească curiozitatea, să le dea încredere și să îi ajute să își dezvolte abilitățile. „Haideți să ajutăm la formarea unor profesori care să își iubească elevii, să îi înțeleagă și să-i facă să iubească școala”, îndeamnă Marius Manole într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Actorul a decis să își doneze ziua de naștere și să susțină demersul Centrului de Evaluare și Analize Educaționale de îmbunătățire a calității educației din România.

Anul acesta, peste 2,8 milioane de elevi învață în școlile românești și toți au nevoie să își dezvolte abilitățile care să îi ajute să aibă vieți împlinite și, prin aceasta, să dea României șansa la un viitor mai bun.

Una dintre cele mai bune căi de a-i ajuta pe copii să învețe să gândească, să verifice ipoteze, să tragă singuri concluzii și să evite să ia totul de-a gata este predarea științelor exacte prin metode moderne, bazate pe investigație. Iar pentru a reuși să le dezvolți elevilor aceste abilități trebuie să îi pregătești mai întâi pe profesorii lor. Un singur profesor poate să influențeze destinele a sute de copii, să le dea forțe să ridice sau, dimpotrivă, să îi lase mai departe pe un drum care stagnează sau chiar coboară. 

De ani întregi ne dorim ca lucrurile să se schimbe în România. Însă pentru ca acest lucru să se întâmple, iar schimbarea să fie durabilă, trebuie să schimbăm și felul în care se face educație la noi în țară. 

Trebuie ca elevii să învețe în școală cum să gândească critic, să stabilească legături între cauze și efecte, să verifice ipoteze, să tragă singuri concluzii și să aibă curajul să le exprime cu voce tare. Dacă deprind toate aceste abilități, vom avea în anii ce vin nu doar profesioniști mai pregătiți, ci și cetățeni mai buni, oameni pe care rațiunea îi face rezistenți la manipulare. Dacă elevii învață din școală să lucreze în echipă vor deveni peste ani adulți care respectă ideea de comunitate și își găsesc și își înțeleg locul în ea.

Pe 4 octombrie împlinesc 41 de ani și am decis să ajut 41 de profesori să aducă schimbare în școlile în care predau. Acești dascăli urmează să formeze peste 2000 de copii în primul an de la intervenție, urmând ca în 2-3 ani numărul acestora să ajungă la 8000.

De aceea, sprijin proiectul „Chimia Altfel”, care-i învață pe profesori cum să-și stimuleze elevii să gândească, să pună întrebări, să descopere singuri, să aibă încredere în mintea și în puterile lor și să descopere frumusețe științelor exacte”, a scris Marius Manole pe pagina Galantom, pe care puteți susține printr-o donație proiectul „Chimia Altfel”.

În cadrul programului „Chimia Altfel”, venit în continuarea programului de succes „Fizica Altfel”, CEAE a reușit să formeze peste 270 de profesori de chimie și să le ofere instrumente metodice pentru a crea lecții de neuitat.

„La ora de chimie, fiecare dintre noi este propriul său profesor. Investigăm, descoperim și ne explicăm singuri utilizând multe metode captivante ce te fac să te simți ca un mic Sherlock Holmes ce încearcă să descopere cheia misterului”, spunea unul dintre copiii cărora li s-a predat altfel chimie.