„Ani la rând, în predarea științelor, elevilor li s-au arătat legi descoperite de oameni care nu mai sunt pe lume, li s-au scris definiții pe tablă și li s-a propus seducător să le învețe pe de rost. Doar că metoda asta nu mai funcționează la noile generații. O alternativă este învățarea prin investigație pe care un ONG românesc a adus-o în clase în ultimii 14 ani”, scrie Școala 9. Cristian Hatu, președintele Centrului de Evaluare și Analize Educaționale a fost invitatul Andreei Archip la podcastul „Rezolvat” by Școala 9. Una dintre temele discuției a fost cel mai recent proiect al CEAE, „Matematica Altfel”. Proiectul propune o utilizarea investigației în predarea acestei materii, astfel încât copiii să ajungă să o înțeleagă în profunzime și să își dezvolte capacitatea de a raționa.
Școala 9: Ce înseamnă învățarea prin investigație la matematică și științe?
Search
Articole recente
- Oana Dimofte: „În gimnaziu, aveam momente în care construiam rezolvarea unei probleme ca pe un mic experiment detectivistic”
- De ce Matematica Altfel
- „Pornesc lecția de la o întrebare, „Ce se întâmplă dacă…?”, și atunci copiii sunt interesați. Învățarea prin investigație a prins întotdeauna la clasă”
- Școala 9: Ce înseamnă învățarea prin investigație la matematică și științe?
- „Profesorii au înțeles că numai schimbându-și metoda pot să-și câștige elevii”. Despre folosirea investigației în predarea științelor