Acest articol prezintă în detaliu nu doar ceea ce se întâmplă la firul ierbii în proiectele „Fizica altfel” şi „Chimia altfel” (cum percep profesorii şi elevii utilizarea la clasă a metodelor inductive), ci şi elemente care ţin de strategia din spatele primului proiect. Articolul publicat de Recorder.ro poate fi găsit aici.
Pentru mulţi elevi experimentele de la orele de fizică şi chimie s-au transformat în numere de magie. Mai multe detalii despre cum este posibil găsiţi aici.
O discuție cu Tudor Muşat pe marginea câtorva teme sensibile din sistemul formal de educaţie. Şi, mai ales, despre posbile soluţii; focusul a fost pe ce s-ar putea face în zona ştiinţelor exacte.
Înregistrarea emisiunii o găsiţi aici.
În cadrul ştirilor ProTV s-au adus argumente pentru necesitatea unei schimbări urgente în modul de predare a ştiinţelor exacte. Aceste argumente au fost prezentate în cadrul conferinţei de lansare a proiectului „Chimia altfel”. Înregistrarea emisiunii o găsiţi aici.
Aproape 16 minte de dialog cu Mihaela Ghiţă, de la Radio România Cultural, despre proiectul „Fizica altfel“ şi cum a fost posibil. Înregistrarea emisiunii o găsiţi aici.
O discuție în emisiunea „24 de minute” din 15 februarie pe marginea noilor programe de gimnaziu. Fără o regândire a programelor şcolare nu putem spera la vreo schimbare semnificativă a sistemului de educaţie. Pentru fizică va deveni prioritară alfabetizarea ştiinţifică.
Înregistrarea emisiunii o găsiţi aici.
Printr-o inițiativă de responsabilitate socială a companiei Romgaz și a organizației Centrul de Evaluare și Analize Educaționale, profesorii de fizică din întreaga țară pot dobândi abilitățile și cunoștințele necesare aplicării la clasă a metodei investigației. Citește mai multe pe site-ul Invest Energy
O profesoară de fizică dintr-un liceu din România: „De ce copiii aceştia mici, pe care îi vedem pe stradă că nu mai contenesc cu întrebările: De ce? De ce? De ce?, devin din ce în ce mai blazați pe măsură ce trec prin școală? Nu se mai întreabă nimic și ajung în liceu să nu mai vrea nimic”.
Despre una din greșelile grave ale sistemul românesc de educație găsiţi detalii în această emisiune realizată de DIGI24.
Despre consecinţele unui alt mod de a preda fizica în România, folosind învăţarea prin investigaţie. Citeşte articolul în Republica.
Scriu, citesc, semnează, dar nu înțeleg ceea ce citesc, nu corelează informații și pică teste simple de logică. Li se spune analfabeți funcționali. Citește mai multe pe site-ul DIGI24