Andreea Eșanu

În prezent, este colaborator pe programe educaționale al Centrului de Analize Educaționale.  Între 2015 și 2016 a lucrat în organizație ca asistent  în cadrul programului de schimbare a predării fizicii, condus de Cristian Hatu. A luat parte la acest program încă din anul 2012.

Este doctor în filosofie al Universității din București din anul 2010. A urmat două programe de cercetare postdoctorală, întâi la Universitatea din București, apoi la New Europe College în București. În anul 2012, a făcut un stagiu de cercetare în filosofia științei la Universitatea din Cambridge, Departamentul de Istoria și Filosofia Științei, iar în 2016 a făcut un stagiu similar la Universitatea Ludwig Maximillian din Munchen.

Între anii 2010 și 2014 a fost profesor asociat la Facultatea de Filosofie a Unviersității din București. În această perioadă, a condus seminare de gândire critică și argumentare.

Principalele sale arii de interes sunt dezvoltarea unor instrumente de gândire critică și reflecție pentru un public mai larg decât cel specializat în filosofie, cercetarea în educație și politicile educaționale bazate pe date. Din anul 2013 a început să studieze aplicarea metodelor mixte (cantitative și calitative) în științele sociale și folosirea instrumentelor psihometrice pentru evaluările de abilități și competențe.

.